9006,55%0,68
34,25% -0,03
37,25% 0,10
3065,57% -0,16
5014,38% 0,00
463- Her müslümana, namazı caiz olacak kadar Kur`ân-ı Kerîm`den ezberlemek bir farzı ayndır. Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek de vacibdir; bununla farz da yerine getirilmiş olur. Kur`ân-ı Kerîm`in diğer kısımlarını ezberlemek de, müslümanlar için bir farz-ı kifayedir.
464- Kur`ân-ı Kerîm`i namaz dışında Mushaf`a bakarak okumak, ezber okumaktan daha faziletlidir. Çünkü böyle yapmakla okuma ibadeti ile Mushaf`a bakma ibadeti toplanmış olur.
465- Kur`ân-ı Kerîm`i namaz dışında da kıbleye yönelerek ve güzel elbise giyerek taharet üzere okumak müstahabdır. Başlarken "Eûzü Besmele"yi okumak da müstahabdır.
466- Kur`ân-ı Kerîm`i ayda bir defa hatmetmek iyidir. Senede bir, kırk günde bir, haftada bir hatmedilmesini tercih edenler de vardır. Üç günden az bir zamanda hatmedilmesi müstahab değildir. Çünkü böyle az bir zaman içinde Kur`ân-ı Kerîm`in manalarını düşünmek mümkün olamaz. Tecvidi bile gözetilemez.
467- Kur`ân-ı Kerîm`i dinlemek bir farz-ı kifayedir. Bununla beraber başka bir işle uğraşmakta olan kimselerin yanında Kur`ân âyetlerinin sesli olarak okunması uygun değildir. Bu durumda Kur`ân`ı dinlemeyenler değil, okuyanlar günah işlemiş olur.
468- Kur`ân-ı Kerîm`i okumak, nafile ibadetten ve aşikâre okumak, gizli okumaktan ve dinlemek de okumakdan daha faziletlidir. Yeter ki, işte gösteriş bulunmasın.
469- Bir kimse yürürken veya bir iş görürken Kur`ân-ı Kerîm`i okuyabilir. Yeter ki bu durum, Kur`ân`ın gafletle okunmasına sebebiyet vermiş olmasın.
470- Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua etmek, tesbihde bulunmak ve Peygamber Efendimize salât ve selâm getirmekle meşgul olmak, Kur`ân-ı Kerîm`i okumaktan daha faziletledir.
471- Kur`ân-ı Kerîm`i güzel sesle ve tecvid kurallarına uyarak okumak, müstahabdır. Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur:
"Her şeyin bir süsü vardır. Kur`ân`ın süsü de, güzel sestir."
Fakat tecvide aykırı şekilde ses yükseltip alçaltmalar ve nağme yapmalar caiz değildir. Kelimeleri değiştiren bir okuyuş, ihtilafsız haramdır. Böyle bir hata ile okuyan kimseye doğrusunu bildirmek, işiten kimse için bir borçtur. Ancak bu yüzden aralarında bir kin doğacak olursa uyarma terk edilir.
472- Kur`ân-ı Kerîm`i okuyup öğrenmiş olan kimse, sonra Kitab`dan okuyamayacak derecede unutacak olsa günahkâr olur.
473- Kur`ân-ı Kerîm`i okumak bir ibadet olduğu gibi, başkasına da öğretmek pek büyük bir ibadettir. Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur: "Sizin en hayırlınız, Kur`ân`ı öğrenip başkalarına da öğreteninizdir..."
Diğer bir hadîs-i şerîfde de şöyle buyurulmuştur:
"Güzel Kur`ân okuyan müslümanlar, Cennet ehlinin arif olanlarıdır."
Kur`ân-ı Kerîm, maddî ve manevî, bedenî ve kalbî bütün hastalıkların şifasıdır. Nitekim "Kur`ân devâdır" hadîs-i şerifi de bunu bildirmektedir. Artık her müslüman için gerekmez mi ki, Kur`ân-ı Kerîm`i bellesin, onu okumakla şereflensin, birçok sevablara kavuşsun!..